Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris 27S. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris 27S. Mostrar tots els missatges

dimecres, 16 de setembre del 2015

La broma

Diu que “la broma s'ha acabat”. L'afirmació té més de baralla de barri que no pas de discurs polític, per molta discrepància que hi hagi. La frase l'ha dit el candidat d'un partit a unes eleccions per llançar-la contra el que és, precisament, el tema central d'aquests comicis. No reconeix el tema, en diu broma i així bandeja qualsevol debat ideològic possible. Però és que a més, el candidat a les eleccions troba que aquesta és la millor manera d'argumentar el canvi de llei a mida que farà el seu partit, al govern. Els noms i cognoms d'aquesta mena de broma pesada els saben de sobres. Ara els paladins de la legalitat, aquells que diuen –o deien– que s'havia de fer una consulta legal ja poden mostrar la seva confiança cega en les lleis.

(Apunt a la secció de Política d'El Punt Avui. Publicat el 2 de setembre del 2015)

dimarts, 3 de febrer del 2015

El perill de la pastanaga

El president Mas es va vantar ahir que el seu ja és el govern de transició nacional més potent des de la recuperació democràtica. Immersos en el joc de la semàntica, ara el que es porta és “la transició nacional”. Aquesta afirmació era impensable tot just fa vuit dies, quan Mas i Junqueras encara havien d'acordar el següent pas del procés sobiranista. El 27–S té el perill de convertir-se en una nova pastanaga d'un qüestionable sentit pràctic. No es pot obviar la desfilada de filtracions de fulls de ruta d'aquests dies mentre els míssils submarins entre CiU i ERC no cessen. Aquest pla aparentment impol·lut per al 27–S passa per alt una altra cosa: la remoguda de l'escaquer que poden portar les municipals. Alguna fitxa anirà per terra.

(Apunt publicat al diari El Punt Avui el dijous 22 de gener del 2015)