dissabte, 2 de febrer del 2013

Carretera

Sort n'hi ha dels informes. Arriben per portar la pau a les consciències. O bé per alertar de problemes que afloren. I sonen com un cop de martell, propulsat per la contundència de la paraula: “informe”. Ara el Servei Català de Trànsit i el RACC han fet el seu, l'anual, sobre la perillositat de les carreteres. Resulta que la carretera de la Roca a Vilanova s'ha convertit en la més perillosa del Vallès Oriental. La conclusió no sé com s'ha de prendre. Des que era petita, agafàvem amb la mare, en cotxe, aquesta carretera per anar cap a Òrrius. De joveneta, l'havia fet en bici, en les primeres excursions èpiques sobre dues rodes. D'aleshores amb ara, més enllà d'alguna operació de xapa i pintura, la carretera no ha canviat gens ni mica. 

És, si més no, particular, que ara s'hagi convertit en la més perillosa de la comarca. No sabem la posició dels altres contrincants, però el diagnòstic ens mena a dues possibles vies: o abans les condicions de la resta de carreteres vallesanes eren molt pitjor que ara; o bé ningú s'havia mirat gaire bé els revolts d'aquesta que ara és la més perillosa. Quan hi anava en bici, més d'una i de dues vegades algun cotxe m'havia fet ballar, passant a frec, a tota llet. En aquell moment tot just feia les primeres incursions pels camins del món i pensava que potser era cosa meva. Que sols m'ho semblava a mi veure-hi un perill, però que de gran ja m'hi acostumaria. Em devia faltar un informe que em situés al món i m'ho arreglés.

(Article publicat a la contra d'EL 9 NOU del Vallès Oriental el divendres 21 de desembre del 2012)

* Foto de la carretera de Vilanova a la Roca. L'autor n'és en Ramon Ferrandis (d'EL 9 NOU).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada