dimarts, 12 de novembre del 2013

Bingo

“Autobuses a la Roca, la Roca Village Shopping Bus”. Un noi equipat amb samarra lluminosa, d’aquestes que porten els que van en bici de nit o els informadors ferroviaris quan n’hi ha, llança aquesta cantarella al mig del passeig de Gràcia. Sembla una cantarella de bingo. Quina tasca més soferta. Li sol·licito un fulletó dels que reparteix: “autobuses shopping bus, autobuses a la Roca”, que conté els horaris d’una coneguda companyia de busos –fa rabieta l’expressió, oi?– que ofereix l’“only official service” cap a La Roca Village. El fulletó que em donen informa en castellà, anglès, rus, xinès i àrab de les parades dels autobusos (La Roca Village, Mango Outlet i Nike Factory Store) i del que trobaran a La Roca Village: “gaudiràs de més de 100 luxoses firmes internacionals amb descomptes de fins al 60%”. Si són luxoses no entenc perquè les han de desvirtuar fent-hi descomptes. Sembla un oxímoron, una paradoxa de pols oposats, a l’estil d’intel·ligència militar. Em ve al cap la declaració recent de la Roca de “municipi turístic” que permet a La Roca Village obrir en cap de setmana. També el reportatge d’aquest diari recollint la intenció del Gremi d’Hostaleria del Vallès Oriental de mirar de “treure profit de la capacitat d’atracció” d’equipaments turístics com La Roca Village i el Circuit de Montmeló (bé, pròpiament de Catalunya i de Barcelona). Amb la cantarella de bingo de fons, penso si tot plegat no és un altre oxímoron de no gaire significat.


(Article publicat a la contra d'EL 9 NOU del Vallès Oriental el divendres 18 d'octubre del 2013)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada