dimarts, 18 de febrer del 2014

Carta de Francesc Trabal a Carles Pi i Sunyer

Montmorency, dissabte 18-2-39


Sr. Carles Pi i Sunyer
París

Estimat amic.

Abans que tot, gràcies per la vostra assistència i pel vostre afecte a tots els meus companys i a mi; el vostre comportament quedarà sempre més gravat al nostre cor com un alleujament a tanta angoixa. No és hora de paraules, però sentíem ànsia de dir-vos l'agraïment que tots guardem per vós. Estimat Pi, estimat Conseller, estimat company, la Institució no oblidarem mai, mai, el que heu fet per nosaltres!

No si us molestaria, no, no és la paraula, si us complicaria el vostre horari que un dia d'aquests pogués fer-vos una visita, o veure'ns allí on volguéssiu. Us donaria compte de què ha passat, el que hem fet i els propòsits que tenim, d'ençà de l'última vegada que ens vegérem a Perpinyà. A més em donaríeu una alegria: la de poder refer un camí de simpatia que no voldria deixar, ni jo ni els meus companys.

He arribat avui a Montmorency i he deixat esperant notícies de les meves gestions tots els amics a Toulouse, a Montreal, a l'Ille, Boissy, etc. Si no us molesta, doncs, voleu fer-me un mot, dient-me el dia i hora i lloc que voleu que ens vegem?

Una abraçada per a vós i la vostra estimada família del vostre amic

F. Trabal

M.Godo Kaiser
(Pour M. Francesc Trabal)
8 rue de la Poterne
Montmorency
(Seine-et-Oise)

La cultura catalana en el primer exili (1939-1940). 
Cartes d'escriptors, intel·lectuals i científics.
Edició a cura de Maria Campillo i Francesc Vilanova 
(Quaderns de l'Arxiu Pi i Sunyer, 2000)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada