dimecres, 2 d’abril del 2014

Carta de Ferran Soldevila a Carles Pi i Sunyer

Boissy, 2-IV-39

Benvolgut amic,

per en Riba i altres companys ja deveu saber que em trobo en aquest gentil racó de món i que m'hi trobo bé. Vaig venir-hi, com vaig anunciar-vos, pocs dies després de la visita que us vaig fer a París. I, des d'aleshores, no me n'he mogut. Tot s'hi descabdella bé: les classes, els lleures, la companyia. El molí resulta molt acollidor i força confortable. Vindreu a veure'ns-hi abans no marxeu a Anglaterra? Encara que espero -m'equivoco?- que no trigarem a seguir-vos-hi, em penso que us seria grat de donar un cop d'ull a aquesta institució científico-cultural, abans d'allunyar-vos de França.

Aquells 500 frs. que vau lliurar-me duren encara, i espero que, no havent de pagar pensió, duraran encara força temps: les nostres despeses menors, mentre no s'entravessen altres malures que les cròniques, són força reduïdes. Crec, d'altra banda, que essent com sóc, o com era, bibliotecari de l'Estat, potser hi hauria alguna cosa a fer prop del Ministeri d'Instrucció Pública -l'exministeri, vull dir. A Tolosa hi havia qui qüestionava que ens donessin 300 frs.: el que han donat, diuen, als funcionaris dels altres ministeris. No és molt, però, poc i tot, no n'he sabut res més. ¿Coneixeríeu alguna personalitat del Ministeri a qui us sembli que ens poguéssim adreçar perquè, si fan alguna cosa per d'altres, ho facin també per mi? Ho dic, no sols perquè fóra just, sinó també amb vistes a alleugerir tan com em sigui possible les despeses que ocasioni a la Generalitat.

Amb les meves salutacions per a la vostra família, rebeu una bona encaixada del vostre amic i devot

F. Soldevila

Dia 3. Ahir. Després d'escrita aquesta lletra va venir en Gassol. Vam tenir una bella sessió musical.

La cultura catalana en el primer exili (1939-1940). 
Cartes d'escriptors, intel·lectuals i científics.
Edició a cura de Maria Campillo i Francesc Vilanova 
(Quaderns de l'Arxiu Pi i Sunyer, 2000)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada