dimarts, 30 de juliol de 2013

Sud

Els primers entrenaments del gran premi de motos m'agafen curiosament a València. Allà m'assenyalen la zona a tocar del mar i la platja de la Malvarrosa on munten el circuit urbà per la Fórmula 1. Aquell gran premi que no es descarta que Montmeló i València comparteixin, que vol dir que es reparteixin les despeses de portar-lo. A prop del circuit, m'ensenyen el barri del Cabanyal, que el govern del PP es vol carregar per seguir amb els seus plans llunàtics i mastodòntics. La casualitat a motor no acaba aquí. En el cap de setmana mateix de gran premi sóc al Priorat, on fan l'antic Ral·li Catalunya-Costa Brava. Als pobles del Priorat que sostenen el soroll i la brutícia en boscos i carreteres els deien que el ral·li els “col·locaria” en el mapa. També els deien això. Suposant que obtinguis aquesta condició, mai ningú ha acabat d'explicar amb claredat què significa. Potser perquè és més important per què tens un lloc encerclat en el mapa, el motiu d'aquesta remarca. Tot això ocorre mentre a la comarca vinícola n'hi ha que s'esforcen en dotar-la d'una oferta turística i cultural atractiva, constant i perdurable, lligada a la terra. Els explico que el cas de Montmeló, amb una instal·lació fixa, és més complex. En tornar en tren, a l'estació de Sants els panells lluminosos informen de l'estació on cal baixar: Circuit de Catalunya, després de Mollet i abans de Granollers. No caldria mirar amb tant de desdeny el sud.
(Article publicat a la contra d'EL 9 NOU del Vallès Oriental el divendres 21 de juny del 2013)


* Imatges del barri del Cabanyal

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada