dimecres, 22 de gener del 2014

La darrera setmana a Barcelona

(...) El diumenge 22, com a avançada de l'evacuació dels intel·lectuals, sortiren Pous i Pagès i Carles Riba i els seus cap a Girona. El mateix dia marxà Companys amb l'Andreu cap a Monsolís. I em vaig quedar sol a la Residència. Quina tristesa que sentia! Jo no podia anar-me'n definitivament de Barcelona perquè l'endemà quedaven encara força coses a enllestir, i no podia abandonar els qui en mi confiaven. Però a la tarda, per treure'm aquella opressió que damunt meu pesava en la soledat, vaig decidir anar-me'n a Santa Clotilde, una casa de Raül Roviralta, molt ben plaçada i construïda, entre bells jardins damunt la platja de la Boadella, entre Blanes i Lloret. Com que la casa era un mig museu, amb unes bones col·leccions de ceràmica catalana, plànols antics i models de petits vaixells, per evitar-li possibles danys, Santa Clotilde fou incautada des dels primers temps per la Conselleria de Cultura i quedà sota la seva protecció.  

La guerra 1936-1939. Memòries
(Editorial Pòrtic, 1986)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada