divendres, 21 de febrer del 2014

Carta de Jaume Serra Hunter a Carles Pi i Sunyer

Marsella 21 de febrer del 1939

Sr. Carles Pi i Sunyer

Estimat amic: em disposava a contestar-vos quan vaig poder saber noves del meu fill, del qual no en sabia res des de la meva sortida de Barcelona. Em va dir que era a La-Tour-de-Carol, malalt, i la meva esposa i una filla el passat divendres hi van anar i ja havia sortit en un tren-hospital cap a Marsella. El dissabte vaig sortir cap a Marsella, on hi ha unes ordres severíssimes, que no permeten ni averiguar on són els que té l'autoritat militar sota la seva custòdia. Per últim l'hem pogut localitzar. I ara ve la nova demanda (que crec que vós podreu atendre millor que ningú des de París) amb les dades que us poso en pàgina a part.

He demanat que pugui sortir de l'Hospital i emportar-me'l a Toulouse. He fet la petició a la Prefectura de Marsella, però després cal que em sigui possible dur-lo amb la família, no fos cas que me'l portessin, ara que està ja fora de perill de l'enfermetat que ha patit, a un camp de concentració. Una autorització especial crec que és l'únic que es podria obtenir en aquest cas, perquè les ordres generals existents són molt severes.

Compreneu, amic Pi, les meves inquietuds. Durant un mes, o sigui des de la sortida de Catalunya, no sabíem res d'ell ni ell de nosaltres. Ara l'he trobat i fóra trist que jo hagués de retornar a Toulouse, on estan ja recuperats tots els familiars dels intel·lectuals, i que hi manqués el meu. En fi, no us vull cansar més i resto aquí esperant que la vostra gestió serà eficaç i ràpida com ho desitja el vostre amic que us estreny la mà.

J. Serra Hunter.

La cultura catalana en el primer exili (1939-1940). 
Cartes d'escriptors, intel·lectuals i científics.
Edició a cura de Maria Campillo i Francesc Vilanova 
(Quaderns de l'Arxiu Pi i Sunyer, 2000)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada