dilluns, 24 de febrer del 2014

París, 24 febrer 1939. A Joan Gili.

París, 24 de febrer de 1939


Estimat Gili:

Gràcies per la vostra carta, amb l'adreça d'E. Farjeon. Li escriuré de seguida. Veurem què en sortirà. Si de cas, a mi em plauria un contracte a base de tant per cent sobre la venda (a partir, és clar, amb el traductor) com es fa a França. ¿És usual això a Anglaterra?

Estem a París, sense saber ben bé on i com ens fixarem. Tot s'allarga: tràmits de papers, qüestió d'allotjament, etc. Penso que dintre pocs dies ens traslladarem a un poblet a una setantena de Kms., a reposar, a redactar unes conferències, [...] Serem una petita colònia. Però nosaltres solament per a unes setmanes. Després... ¿Vindrem a Anglaterra? Hi ha probabilitats. Almenys, cap al maig, tinc una conferència contractada a Oxford i una a Belfast. (¿Al Club Espanyol de Londres creieu que en podria fer alguna, sobre la Renaixença literària catalana; cobrant, és clar?) En Pi i Sunyer, que, sembla segur, hi vindrà, s'interesssa també perquè hi vaig jo. Ja us deia com aquesta experiència espiritual em sedueix. Però som cinc! Uns mesos de coll els tindria; però llavors ¿m'hauria obert camí com a escriptor, amb lliçons, què sé jo? ¿Com ho veieu Vós? Excuseu-me tantes preguntes i escriviu-me quan us vagui, explicant-vos que, amb tota la meva serenitat, estigui sovint perplex, i de vegades angoixós i tot.

El nostre més cordial afecte, a Vós i a la vostra muller; la vostra amistat, els vostres oferiments ens commouen i ens consolen.

Us abraça

C.Riba.

Cartes de Carles Riba 
(II. 1939-1952)
(Institut d'Estudis Catalans, Barcelona, 1991)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada