dissabte, 22 de març del 2014

22 març 1939. Rovira i Virgili.

A Francesc Trabal,

Rieumes, 22 de març del 1939

Amic Trabal: Per conducte de l'amic Jordana he rebut el qüestionari que vós li havíeu tramès.
Us en retorno adjunts dos exemplars, un de meu i un altre de la meva filla (per si creieu que és útil de presentar aquest darrer). Els hem omplert a consciència. Però podeu fer-hi modificacions, si us semblen convenients.
També per conducte de l'amic Jordana he rebut, en dos lliuraments, el subsidi corresponent al mes de març. Us dono ben cordialment les gràcies per les vostres gestions en la consecució d'aquest ajut als membres de la Institució.
Jo segueixo ací, molt ben tractat personalment, amb la meva família, però amb la recança de l'isolament geogràfic. De totes maneres, cada setmana vaig a Tolosa de Llenguadoc i veig els nostres amics pompiers i altres.
Tinc molt de temps per a llegir i escriure i me n'aprofito. He enllestit la sèrie d'articles sobre el meu viatge a la URSS (11 articles inèdits a afegir als 19 publicats a La Humanitat) i estic acabant una mena de memòries de l'èxode que s'intitula Els darrers dies. Això, de moment, no té altre objecte sinó fixar les meves impressions d'aquelles jornades, ara que el record és viu.
Records als companys i amics que trobeu per aquí a dalt. Cordialment us saluda el vostre amic i company

A.Rovira i Virgili  

Cartes de l'exili,
Antoni Rovira i Virgili
(Publicacions de l'Abadia de Montserrat, 2002).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada