dimarts, 18 de març del 2014

Arles, 18 març 1939. Moral i Querol.

Avui he tornat a Perpinyà. He anat a fer-me retratar. He anat al Consolat d'Espanya, on hi ha en Gibert, amic del Prat del Llobregat, republicà però al servei de Franco. Tinc ganes de saber moltes coses, d'aclarir dubtes, i em decideixo a anar-hi.

Primer objecte: Carta de Nacionalitat. Res a fer; de moment, suspeses.

Segon: Cartes a Espanya. Tot tancat. Res a fer tampoc, però m'aconsella d'escriure, ja que un dia o altre sortiran.

Tercer: Retorn a Espanya. Repressions. Ell diu que no cal fer cas de les exageracions que es diuen. Molts es passegen tranquil·lament. Si no heu estat Comissari ni heu comès cap crim, podeu anar-hi. He comprès, i no insisteixo.

Quart: Si vaig definitivament al Camp de concentració, podreu fer quelcom? "Difícilment, però us prometo que faré tot el que estigui al meu abast per fer-vos-en sortir. Escriviu-me".

Som amics antics i promet de fer el que pugui.

Diari d'un exiliat. Fets viscuts (1936-1945)
(Biblioteca Serra d'Or, desembre de 1979)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada