dissabte, 5 de juliol del 2014

Bona


Em va sorprendre l’allau propagandístic que va tenir el darrer Gran Premi de Fórmula 1 disputat al Circuit de Barcelona-Catalunya. Diversos mitjans deien grandeses del públic que ve, dels diners que s’hi deixa... Un “s’hi deixa” sempre genèric, perquè mai traurem l’aigua clara del lloc específic on els deixen... Haurem de cridar un saurí que ens trobi la veta on el públic de la Fórmula 1 diposita els “pempis”. Pel que explicava aquest diari, que sí que va fer la feina, aquesta veta no seria a Montmeló (sí, Montmeló és el poble on hi ha el Circuit de Barcelona-Catalunya), on el consum als comerços i l’arribada de campistes havia baixat estrepitosament. També cridava l’atenció aquesta propaganda just en l’any que havia tornat a baixar el públic de la Fórmula 1 (dels 95.000 de l’any passat, als 91.480 d’ara, i prou lluny dels 100.000 d’antany). Que el Circuit faci la seva feina publicitària em sembla comprensible. Té dos anys per negociar amb el grillat de l’Eccleston el contracte de la Fórmula 1. No em sembla tan raonable que es compri acríticament el discurs de “lligar els gossos amb llonganisses”. Però contraposat a tot això, un dia arriba la bona notícia: la instal·lació de la fàbrica de Bultaco a Montmeló. No en cap polígon de luxe ni per fer cap invent indesxifrable, sinó al polígon d’El Pedregar, un polígon ara a mig gas, i per fabricar motos elèctriques. Veus, enlloc de la propaganda buida i la transparència a mitges, de vegades és “tan fàcil” com això.

(Article publicat el divendres 23 de maig de 2014 al diari EL 9 NOU del Vallès Oriental)

* Saurins en acció.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada